"VIS MEDICATRIX NATURAE"
All rights reserved

Tuesday, May 12, 2009

Hellcamp aka Opposing Force (NL)

Een aantal dagen later liep ik in Manila Peter en Pita tegen het lijf toen in bij Ken Metcalfe poolshoogte ging nemen of er nog iets stond te gebeuren. Ik had lucht gekregen van een nieuwe productie die deze week zou gaan casten.
Bingo, ik kreeg van Maria, de Philippijnse vrouw van Ken, direct een contract onder de neus geschoven.
Volgende week beginnen.
-->
Peet en Piet gingen de rest van de dag mee naar Garden Coast, wat een geweldige verrassing voor m'n vader was, die het leuk vond 'filmsterren te ontmoeten'. Hij zou er nog veel meer gaan ontmoeten....
Toen ik op de betreffende dag bij Filmore Avenue aankwam zag ik tal van bekenden. Steve Rogers was van de partij, evenals Willie Williams. David Light en Henry natuurlijk. En nog diverse anderen.
Onze reis zou gaan naar 'Hidden Valley' bij Alaminos, Laguna.!!
Deze valley bevindt zich precies tussen het Laguna-meer en het Taal-meer. De vallei wordt gevormd door een grote scheur in het gebergte die ooit na een vulkaanuitbarsting was gevormd. Overal in het gebied bevinden zich warmwaterbronnen met een unieke vegetatie en insectenwereld.
Overal lopen riviertjes en het geluid van vallend en spetterend water komt van alle kanten, het is kortweg een sprookjesland.
Clay Pigeons...later 'Hellcamp'aka 'Opposing Force'

De filmset was op één lokatie. Het moest een kamp voorstellen op een afgelegen eiland, waar een groep gevangenen bewaakt moest worden.
Ik was een van de guards. We zouden hier een aantal weken doorbrengen en de weekenden vrij zijn.
De gevangene Steve Rogers, ingesloten door Bill Kipp en mij, met Rafael Shulz en Henry Strzalkofski aan de flanken.

 
James Gaines
Het was een relaxte set, met een betrekkelijk kleine cast, dat kwam de sfeer ten goede. Ik besloot een visje uit te gooien en vertelde Henry dat mijn oude heer bij me op bezoek was, en dat het me leuk leek hem volgende week mee te nemen naar de set.
Dit werd, ook door de andere cast, gezien als een mooi verzetje voor een gepensioneerde, en met enthousiasme ontvangen.

....da's lekkerr !

Puur mineraalwater,
kan je zo drinken
Bertus sr. sprong een gat in de lucht toen ik hem het nieuws vertelde en kon niet wachten tot het weekeinde voorbij was. Het gebied rondom Laguna was inmiddels wel bekend terrein voor me en ik vond de omgeving met de dag mooier worden.
Pa vermaakte zich best op de set en had er totaal geen moeite mee dat niemand hem verstond, maar dat was wederzijds.
De huisvesting was geen probleem, er was plaats zat en er werd gewoon een bed voor hem klaargezet in één van de prachtige huisjes in het resort. En ze deden ook niet moeilijk over één mond meer, hij mocht bij de cast aanschuiven en voelde zich ook een beetje filmster....Hij mocht nog een paar dagen blijven en daar genoot hij van. We waren net begonnen met nachtopnames, dat betekende dat na de warme prak van zes uur het werk pas begon...
Alles ging zo zijn gangetje totdat precies om middernacht het licht overal uitging. Ik dacht dat de opnames erop zaten, maar even later ging het licht weer aan en werd er uitbundig 'happy birthday' gezongen. Eric Carson de direct was jarig en dat zou gevierd worden ook. Er kwamen allerlei lekkernijen aan, en een tweetal Philippijnse meisjes begon een striptease. Dat eindigde met het drinken van champagne uit elkaars navel. Pa vond het prachtig. De volgende dag had hij het er nog over en vond het jammer dat hij weer naar huis moest.
Best wel een beetje krap.
Het was eigenlijk de bedoeling dat ik gelijk met m'n vader terug zou vliegen naar Nederland, maar ik was gevraagd door Ken Metcalfe om even langs te komen. Het echte werk zat er aan te komen...



wordt vervolgd...lees meer
..


No comments: